1396-07-03 19:12
789
0
44512
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری:

پرداخت بدهی دولت به شهرداری ها/ بهترین عملکرد شهری مربوط به شهردار گرگان بوده است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گفت: دولت بدهی های خودش را به به اسناد خزانه شهرداری ها به طور کامل پرداخت کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ محمد حمیدی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: شهرداری‌ها یک نهاد غیردولتی هستند و طبق قانون برنامه ریزی شده و براساس مصوبه‌های قانونی عوارضی را دریافت می کنند و در محل‌هایی تعیین شده و مصوب هزینه می کنند.

حمیدی اولویت اول دولت در خصوص کمک به  شهرداری ها شهر های کوچک زیر 100 هزار نفر جمعیت اعلام کرد و افزود: در سال 1395 به شهرداری‌های استان گلستان 106 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، این اعتبار نسبت به سالهای قبل حدود دو برابر افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان یادآور شد: ما در سال 95 در دو فصل قیر رایگان برای نوسازی معابرشهری تحویل داده ایم و  6 هزار و 199 تن قیر رایگان برای شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر در استان گلستان در سال 1395 اختصاص داده ایم.

این مقام مسئول اعلام کرد: 120هزار تن قیر در شهر های زیر 50 هزار نفر در سال 96 مقرر شد تحویل شهرداری ها داده شود، در سال 96، 81 میلیارد و 190 میلیون ریال در قالب 8300 تن قیر رایگان که 50درصد آن حمل شده و  بقیه آن در شش ماهه دوم تحویل شهرداری ها تحویل داده می شود.

تعداد 59 عدد ماشین آلات سنگین موجود در شهرداری ها

حمیدی با بیان اینکه در سال 1393 تعداد 24 دستگاه ماشین آلات سنگین در شهرداری ها داشته ایم بیان کرد: در سال 94 توانستیم 26 وسیله دیگر به ماشین آلات سنگین اضافه کنیم و در  مجموع 59 ماشین آلات سنگین موجود است که مشغول فعالیت در سطح شهرداری ها هستند. و اهم این خودرو ها شامل ماشین‌های سنگین لودر، خودروهای حمل زباله و متوفی و آتش نشانی به شهرداری‌ها می باشند.

29 شهر استان ساختمان آتش نشانی استاندارد دارند

وی با بیان اینکه استان گلستان 29 شهر استان ساختمان آتش نشانی استاندارد دارند افزود: تا پایان سال، 29 شهر استان گلستان ساختمان آتش‌نشانی استاندارد خواهند داشت، در 3 شهر علی آبادکتول، بندرترکمن و کلاله با اعتبار 731 میلیون تومان پروژه جداسازی آب شرب از آب فضای‌سبز اجرا شده است.

بدهی دولت به شهرداری ها پرداخت شده است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان گفت: برای اولین بار دولت بدهی های خودش را به شهرداری ها به اسناد خزانه پرداخت کرده است. مبلغ 27 میلیارد تومان به کل شهرداری ها در سال 95 پرداخت شده است و طلب شهرداری ها از دولت به صورت محسوسی پرداخته شد. از این بدهی دولت به شهرداری ها  9 میلیارد به شهرداری گرگان بوده است که به صورت کامل پرداخت شد.

حمیدی با بیان این مطلب که در انتخاب شهرداران دو کلاس آموزشی برای شورای شهر های استان برگزار کرده ایم تصریح کرد: هدف از این کلاسهای آموزشی انتخاب شهردار شایسته است .ما از نداشتن شهردار شایسته در بحث مدریت شهری آسیب های فراوانی خورده ایم.علی رقم همه این توصیه ها با پیشنهادات شهردارانی مواجه هستیم که سابقه و قدرت شهردار شدن را ندارند، شرایط احزاز شهردار شدن حداقل آن لیسانس است که برخی ها هم همین را نداشته اند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان متذکر شد: طبق ابلاغیه جدید، شهردار باید5 سال سابقه کاری اداری(اجرایی) داشته باشد، ما هم به کسانی که شهردار نبوده اند و به عنوان شهردار می خواهند انتخاب شوند طی یک فرایند مناسبی به صورت تخصصی مصاحبه های گرفته می شود. و طبق نمره های دریافتی به آنها حق شهردار شدن دارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا الان 16 شهر استان شهرداری ها آنان معرفی شده اند و 13 نفر تایید شده اند و حکم آنها صادر شده اند و سه نفر های دیگر صلاحیت آنان در دست بررسی است.

تشکیل هیئت بازرسی برای نظارت بر شورا ها

وی ادامه داد: ما برای عملکرد شورا ها و شهرداری ها هیئت بازرسی تشکیل داده ایم تا بتوانند در زمینه های مالی- اداری- خدمات شهری و شوراها بررسی های لازم را به عمل بیاورند. بشترین تخلفات مربوط به شهرداری کردکوی است. در مقابل آن بهترین عملکرد را شهردار گرگان داشته و به تحقیق عملکرد شهردار گرگان مورد رضایت ما بوده است .

حمیدی با بیان اینکه اگر بدهی شهرداری ها توسط مردم پرداخت شود شهرداری ها هیچ مشکلی ندارند افزود: هر شهری تعامل شهروندان خودش را برا یپیشرفت شهر ارتباط خوبی برگزار کند بی شک بهترین شهر را می تواند بسازد، چون شهروندان آن شهر به شهرداری ها کمک شایانی می کنند.

تغییر وضعیت کارکنان شهرداری از قراردادی به رسمی

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: شهرداری ها به جای اینکه نیروی جدیدی از بیرون بیاورد باید از این نیروهای قرار دادی استفاده کند. برای پست های خالی شهرداری ها با انجام یک سری آزمون نیروهای قراردادی به نیروی رسمی تبدیل عضویت خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.